Monday 30 September 2019

BBM3410Satu2019: MASIH DI SINI



Pasti ramai yang mempunyai pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Bagi saya, pengalaman yang saya tidak dapat lupakan adalah semasa mengikuti kem kelas pada semester kedua yang diadakan di Gambang. Sampai sahaja di sana, kami akan memasang khemah sendiri. Setelah selesai, kami lakukan aktiviti bebas, kami menikmati suasana di dalam hutan dan ada air terjun yang tinggi dan sangat cantik pemandangannya. 

Pada sesi malam pula, kami adakan aktiviti berkumpulan. Kami adakan game menutup mata dan selesaikan misi dengan beberapa peringkat untuk habiskan misi. Sangat seronok pada malam itu. Setelah selesai, kami membuat bbq dan makan bersama-sama. Sangat seronok kerana dapat berkenalan dengan kawan baru dan dari situ kami dapat mengeratkan silaturahim sesama kawan. Selepas selesai, kami berkaraoke dan berhibur menari dengan kawan-kawan. Saya dan sesetengah rakan tidak tidur sampai ke subuh, kerana kami berkaraoke sampai ke subuh. Hehehe. Sangat menyeronokkan. Selepas subuh, hujan turun dengan lebat. Kawan kami yang sedang nyenyak tidur mereka bangun kerana khemah yang mereka tidur itu dikelilingi air. Hahaha. Selepas hujan berhenti, saya pula sambung tidur untuk setengah jam saja, kerana ada aktiviti senaman pagi dan berjalan menghirup udara segar. 

Pada pengalaman ini, saya sangat seronok, kerana kita dapat belajar sesuatu yang berharga kerana dapat kenal kawan baru, kongsi cerita, bergembira bersama mereka. Kenangan ini tidak akan saya lupakan, kerana ia sangat berharga dalam kehidupan saya dalam UPM. 

Sekian Terima Kasih. 












No comments:

Post a Comment

Popular Posts